Den fulaste kroppsdelen

Runt om i vårat samhälle finns det många orättvisor och en utav dom är det här med att kvinnor borde ha lika mycket betalt som män har för ett likadant jobb. Jag har funderat mycket på det där, varför det är så egentligen?! Man kan ju tycka att för samma jobb borde man ha samma lön oavsett kvinna eller man? Men sen kom jag på en grej, som inte kvinnor har i jämförelse med män, en snopp! Det är klart att man ska ha högre betalt för att gå och bära runt på nåt så fult och äckligt! Eller en kommentar som gör ont som min syster skulle ha sagt, "Mannen stod inte först i kön när Gud delade ut kroppsdelar"!

Vi fick i alla fall detta fula ting, detta köttstycke, och en massa hud samlad på ett ställe, en och en halv decimeter neranför naveln. Och som om detta inte var nog, placerades även en halvskrynklig skinnpåse under, som skulle fungera som en slags liten fabrik där alltifrån våldtäktsmän till b-kändisar blev till.

Den här egentligen otroligt fula kroppsdelen, kan nog sträcka mig så långt och säga det är den fulaste, är vi män alltså tvugna att gå runt med. Och borde inte det sticka i ögonen i kvinnor, som annars är så medvetna om vad som är snyggt och ej, att en människa med en snopp, får mer betalt än henne?! 

 Det roliga är att, visst det sticker lite, men i slutändan så vill kvinnorna ha den här fula och rent ut sagt äckliga saken mellan sina ben, vissa till och med i munnen och kanske änne värre ställen..... okej kanske inte alla kvinnor(damhockeylandslaget och FI behöver inte ta åt sig). Ser man det så kan man genast ifrågasätta kvinnans intelligens en aning, men samtidigt, hur ska man veta vad som rör sig i deras huvuden och hur dom ser på SAKEN( Ni som är för dumma för att fatta så lägg märke till dubbelmeningen)
Nej jag kanske borde sluta klaga på kvinnorna och istället citera en god vän, " klaga aldrig på något som är till din fördel".
Det ligger en poäng i det, för trots allt att jag just nu bland annat idiot förklarat min mamma så får jag ju tacka hennes dumhet för annars hade ju inte jag varit vid livet!

//V
 


Kommentarer
Postat av: Anna

2008-12-05 @ 15:47:33
Postat av: Anonym

Komplex???

2008-12-05 @ 15:47:59
Postat av: madde

haha, ibland är du ganska klockren v

2008-12-05 @ 18:35:26
Postat av: // V

haha ja mitt komplex är väl att jag är kille och måste bära runt på skiten i sånna fall om man nu kan kalla det komplex. Men det är väl som man säger ett LITET problem;)

2008-12-05 @ 21:09:13
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0