Gästbloggare..

det är dags igen...en gästbloggare
Det är en mycket Kär vän till oss på ambivalentaredaktionen.
Nämligen viktor olsson.
han är snart 18 år
Han har nästan lika många extra liv som Ambivalentas egen viktor...men han har ju även några år på sig.
Här är hans funderingar... och jag tror inte det är första gången vi läser dem!


Barn som dricker kaffe offentligt Jag vet inte om det bara är jag som har tänkt på det? Är det för att jag fortfarande går i skolan? ”take-away” kaffets breakthru i Sverige. Den verkar ha nått alla åldrar, speciellt tjejer, och årskullarna 90 till 93. Detta är någonting som jag stör mig på nått så fruktansvärt när jag det kommer i min väg. Dessa flickor är i en ålder mellan 18 och 14 år och dricker take-away kaffe som om det vore livets dryck, som om dem vore 38 år gamla och som det första dem gör på morgonen är att slå på bryggaren. Dessa flickor dricker inte kaffe på något av dessa sätt. Deras begär ligger inte i själva ”kaffet” på något sätt, det ligger i muggen. Det enda beroende som dem har i närheten av kaffe är denna mugg. Denna pappersmugg med spillsäkert plastlock och flashig logotyp går dessa tjejer runt med på offentligt på stan och tror att dom är Serena i Gossip Girl. För det är där jag tror allt detta kaffedrickande ligger. Jag tror att man vill försöka vara någon känd och häftig profil så pass mycket att man kopierar varenda steg i deras vardag. Succé eller flopp när Faluns nya galleria öppnar två kaffebarer? Jag tror inte jag behöver gå in på vad dessa flickor har i sitt kaffe.

 Det är nog mer laktos- och sockerprodukter än det är kaffe, men det skulle ju lika gärna kunna vara saft, det är ju muggen som är det viktiga.

 Vad vet jag, det kanske är saft?

 V. Olsson

Kommentarer
Postat av: Elin

...kanske välling?

2008-12-01 @ 18:26:36
Postat av: F

hahaha bra inlägg. genom att dricka kaffe kanske dom tror att utvecklingen till vuxen kvinna går snabbare. trots några muggar kaffe per dag måste de gå igenom puberteten, det är liksom inte något man bara kan hoppa över...

2008-12-01 @ 21:00:03
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/
Postat av: Elin

...kanske vore det aktuellt att skriva det på kaffemuggarna. I stil med de upplysande kommentarerna på ölen att "det inte bör förtäras i trafiken". Fast istället då: "bör inte förtäras i puberteten, du får inte större bröst, bara missfärgade tänder"..?

2008-12-01 @ 21:58:02
Postat av: Elin

...kanske vore det aktuellt att skriva det på kaffemuggarna. I stil med de upplysande kommentarerna på ölen att "det inte bör förtäras i trafiken". Fast istället då: "bör inte förtäras i puberteten, du får inte större bröst, bara missfärgade tänder"..?

2008-12-01 @ 21:59:03
Postat av: F

vadå får man inte större bröst av kaffe?

hahaha den risken vill väl inte caféerna ta, dom skulle ju minska sin ekonomiska vinst drastiskt...

2008-12-01 @ 22:06:22
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0