Min hemska Barndom 2.0

Jag brukar gilla att berätta en del om hemska saker som hänt under min barndom och idag är en sådan dag.
När jag var mindre var mina föräldrar väldigt rädd om mig, nästan för rädd om mig tyckte jag nog själv. Nästan på gränsen att det blev en annan typ av barnmisshandel. Till exempel så fick vi aldrig ha raggsockor i skridskorna, för det sa pappa var för barn utan bollkänsla och att det var dom som blev misshandlade som fick lov att ha dom på sig. Ha, skrattar bäst som skrattar sist. Efter 6 timmars åkning i 14 minusgrader nere på ornäs rinken hade nog gärna jag blivit misshandlad av ett par raggsockor. 
En annan grej som inte jag och min bror fick ha var transformers, ni vet bilarna som kunde förvandla sig till robotar. Mamma tyckte det var så fula leksaker så vi fick inte ha dom, men turtles fick vi ha.Total barnmisshandel!! Konstigt, vet inte om jag tycker några ninjapaddor är så jävla snygga egentligen. Men iaf så brukade jag istället vara hos grannen och leka med honoms transformers, dock tyckte inte han det var så himla kul då transformers var roligt tre år tidigare, men min glädje av att få hålla och leka med denna bil/robot/torktumlare/skridskoslip var total!
Det roliga var att min bror och jag var intresserade av riddare och detta uppmuntrade min mamma då hon skrev in oss på riddarklubb och hjälpte oss att sy riddarkläder och gillade att spöka ut oss som medeltida krigare. Va är det för jävla mobbing mot sina barn? Klä ut dom så dom skämmer ut sig men uppmuntrar dom till att dom är råcoola!

Men för att komma till saken om hur rädda föräldrarna var om mig så kom alltid vintern. Och när man går i 4:an är det ganska så viktigt hur man ser ut, och vad fixar då min mobbarmamma, jo en overalljävel. Jätteglad säger hon "ååå va bra"! Ni vet en såndär som man hade på dagis när man lekte i snön, med hel dragkedja och gummiband som man satte fast under skorna. Som tar 3 timmar att sätta på sig, men framför allt, inte ÄR SÅ JÄVLA COOLT när man går i 4:an.
Men min mamma tvingade på mig den här overallen, mammor har ju en ruggig övertalningsförmåga, "den är ju jättecool, den är ju svart, inte som bebisarnas" eller " du är ju precis som en transformers med den där" och dum i huvudet tog jag på mig den och glömde bort helvetet som väntade i skolan.

Jag skämdes i den i skolan, folk skrattade, kallade mig för 7åring och frågade varför jag hade overall?! Jag svara ju inte direkt upp med "för att jag är en transformers", även om mamma lyckades lura mig med det. Men jag tror nog inte mobbingen var värst, det var nog att inte hinna ut på rasten innan den var slut för den tog så jävla tid att få på, eller att få lov att gå till maten med halva overallen på för att hinna få i sig mat. Det var inte kul!
Men det är en händelse som denna overallen orsakat som fortfarande sitter på näthinnan. Det var en dag då jag blev helt otroligt kissnödig i denna overallen, och dom enda toaletterna som man fick använda under rast var dom som låg utanför femmornas och sexornas klassrum. Jag vågade aldrig gå dit och visa upp mig i min overall så jag höll mig i hopp om att rasten skulle gå fort. Men det gjorde den inte. en 10 årings blåsa är inte så stor, men tillräckligt för att värma upp en pojkstackares innanlår. Som tur var hade vi bara en lektion kvar, men jag behåll overallen på för att slippa visa att jag gått på toa inne i overallen. och detta var nog bland det pinsammaste jag gjort och allt orsakat av en jävla overalljävel!
Så jag säger bara, förbjud overall för barn över 6 år!

// V

Ps. Vänta ni bara till jag berättar hur dom behandlade min bror, när det gick så långt att han ringde bris för att han inte fick gå på cozmoz, fy faan, barnmisshandel.....Ds.

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha!!! ibland undrar man om ens egna föräldrar varit unga nån gång...

2008-12-12 @ 12:51:18
Postat av: Mamma

Synd att du redan önskat dig självdistans till julklapp, annars hade du kunnat få en transformers.

Förlåt, för overallen!!

2008-12-12 @ 15:36:35
Postat av: madde

haha, du måste berätta om när august inte fick gå på cozmoz och ringde bris asap! eller om august själv kanske bill berätta om det :D

2008-12-12 @ 18:22:13
Postat av: hanna

HAHAHAHAHA

2008-12-13 @ 19:58:34
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHA!

2008-12-15 @ 00:19:51
URL: http://hannabola.blogg.se/
Postat av: Alina

Godnatt! :)

2008-12-15 @ 00:26:55
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0