En ny upptäckt..

.. om dessa tjejer igen.
Jag hade tanken i somras, men visst Sex and the City-filmen är det ett väldigt snack. och jag har ju sett nått avsnitt.
så då kunde jag väl gå på den filmen (inte ensam naturligtvis)

Efter att ha sett filmen så kände jag absolut ingenting. ingenting. och det är regissörens fel.
för på dem nästintill 2 timmar inte gör ett skit.. inte en gnutta av spänning, ingen tvist.
Alla som man förstod skulle vara ihop slutar det med att dem är ihop.
Men det som är det konstiga, att istället för att bli besvikna att deras favoritserie blev en skit film. så istället hyllar dem skiten.
och det är inte en tjej heller, utan det är ALLA tjejer.
Där är min upptäckt. Att alla tjejer gör det, även dem som inte har sett den än.
Då har vi fått ett "Kejsarens nya kläder" syndrom.
Alla går runt och säger att filmen är bra, bara för att dem måste. ingen vågar säga emot.
för det skulle att vara att svika sitt eget släkte.
Snart kommer det någon oväntad och säger, "men den där filmen var ju värdelös".
och allt släpper....

Men just nu, så undrar jag, Scarface och Gudfadern som är bland filmhistoriens bästa. Ska dem utmanas med Sex and the city - The Movie?
Det tvivlar jag på.

/A, Som väntar på förändringens vindar...

Kommentarer
Postat av: En annan tjej

De som ser på Sex & the City kollar nog inte för att de vill ha hjärteknipande socialrealism och tänkvärda slut á la Bergman, eller ens brutala skildringar. De vill ha lättuggad lyxlivsproblematik uppblandat med happy endings och perfekta designerskor.

2008-11-03 @ 17:08:48
Postat av: A

Ja men det är ju just det, tjejer är ett mysterium. som först kan somna till CSI eller något annat som klassas spännande. men sedan kunna sitta upp och kolla på det där i flera timmar, som egentligen inte handlar om nånting, inga plottwist inga oanade vändningar. det ska kallas en "måbra" serie. men då måste ju serien innefatta att man ska må dåligt också, för annars kan man ju inte bli upplockad.

men det kommer aldrig, och det gör att man mår dåligt.

2008-11-03 @ 18:28:18
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/
Postat av: eli

jag hört en massa tjejer som tycker att filmen var inte alls bra... du kanske borde dokumentera dig lite bättre innan du snackar.

2008-11-04 @ 07:23:51
Postat av: A

Svar Eli:

Jag går ju såklart efter det jag har hört, jag har inte hört en ända tjej som sagt det ännu, därav inlägget. sen hoppas ju även jag att det finns tjejer där ute som inte är helt förlorade och faktiskt tycker att filmen är dålig.

2008-11-04 @ 13:54:54
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Filmen var värdelös. Transformers och turtles är bättre.

2008-11-07 @ 13:09:45
URL: http://hannabola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0