Ett bra försök

Vår skribent och vän, A, försökte sig på ett litet practical joke idag. Han hade satt ut en annanons på blocket där det stod att jag ville sälja en 50" plasma-tv. Nypriset var 35000kr men jag skulle nu sälja den för 4000kr.
Det startade med ett sms från en spekulant, redan då började jag genomskåda vad som skulle att hända. 1 timme efter att annonsen lades ut hade jag ca 10 missade samtal. Sedan slog det med att jag kanske skulle börja spara och driva med människorna som ringde. Det var roligare än jag trodde!

Man kunde tydligt höra besvikelsen i människornas röster när jag meddelade att teven inte fanns. Dom skulle ju precis göra sitt livs kap och tjäna in sådär runt 30 000kr. Det enda som stoppade dem var två snorungar med för mycket tid (och humor?)
Vi fick oss ett gott skratt iallafall.

Ps. Blocket kanske skulle börja med ett Varningsmeddelande på hemsidan: Tro inte allt du läser. Ds.



//F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0