Ett givande samtal.

jag och F(förstår fortfarande inte varför vi använder bokstäver).
Men jag satt i varjefall med F och diskuterade livet medans vi levde ut våra drömmar genom tv-spelandets förtrollande värld.
och då diskuterade vi vänskap och han säger då dem orden "jag tycker att man säger, Jag älskar dig för lite, till vänner"
jag satt och funderade, för att varenda 15-19 tjej som har haft en polare i två veckor slänger ur sig den termen som om det vore Julaftonsbröllop för kannibaler.

Men hela den här diskutionen tar mig tillbaka till i somras, när jag och en av mina bästa vänner, låt oss kalla honom Niklas, för att han heter det.
Vi var på en förfest med en annan av mina Bästa vänner, Som heter Viktor O, men vi kallar honom Johnny Fever.
På denna förfesten finns det givetsvis alkohol, och vi blev salongis ganska snabbt. sen blir vi sådär sentimentala som man blir. och vi börjar berätta hur mycket man har saknat varandra och älskar varandra.
Sen kommer niklas med uttalandet, "det finns en anledning varför man inte säger detta när man är nykter.
hur skulle det se ut om du sitter brevid en gammal polare och ni är spiknyktra och kollar på tv, sen droppar du kommentaren 'jag älskar dig', det är klart man blir klassad som galen, eller kanske bög?"

Och visst, det håller jag med honom om.
Men tänk om man skulle börja med det, att säga det lite mer (till de man verkligen menar det såklart).
Skulle vi Svenskar bli mer öppnare då?

/A

Kommentarer
Postat av: Bolund

det har du fan rätt i. vi är nog slentriana och jävligt tråkiga om vi tänker efter

2008-11-19 @ 12:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0