Hemska hemska Abbe

ska följa Vs spår och skriva om mina hemska barndomsminnen.
Svt som vi vet har en förmåga att skrämma barn, det har vi ju läst oss fram till.
en som verkligen har någonting att göra med det är den här killen




Ni vet precis vad jag pratar om Abbe i madicken. Visst han var mysig och rolig, och en kille att se upptill.
Han fick oss att skratta och gav oss värme i sin kärlek till sin trötta alkispappa.
Men en dag, så vände han hela Junibacken mot mig. Jag glömmer aldrig synen av det.
Man trodde man återigen skulle få se ett mysigt astrid lindgren avsnitt, med allt vad det innebär.
Han berättade för Madicken att det fanns spöken (redan då skulle man ana oråd)
och det puckot madicken går på det, och jag kan väl erkänna att jag inte var bättre.
Natten kom och Abbe skulle visa madicken spöken. Han skulle gå och locka fram dem sa han....
det aset lockade inte fram några, utan det människohatande kräket tar på sig ett lakan själv och springer fram och skrämmer vättet i hela sveriges framtid.
Ni vet, ni har försökt att förtränga det, men ni vet.
Abbe är ett as.

/A

Kommentarer
Postat av: Anonym

Word. Han är i klass med både Tengil och Kato.

2008-11-07 @ 12:54:52
URL: http://hannabola.blogg.se/
Postat av: Mona

varför har ni inte kvar den förra layouten med kortet? det var mkt bättre så! annars en av de bästa bloggarna jag läst

2008-11-07 @ 14:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0