Hur man skriftligt bestämmer ordningen i vardagen.

I Sverige på offentliga platser har vi olika lagar och regler vad man får göra och inte göra. Det är väl framförallt i omklädningsrum man känner igen skylten " Din mamma jobbar inte här, plocka undan efter dig". Nu har även restaurang branschen börjat tagit efter det. Men som vanligt i Sverige kan man inte säga till på skarpen utan det blir liksom bara en mesig skylt.    


På Ett av stadens restaurang-ställen finns det en glassmaskin man får utnyttja för lite efterrätt på lunchen. Då har man då satt upp denna skylten!  Varför i helvete ska man vara VÄNLIG och inte använda kaffekopparna till glassen? Får jag inte vara arg och låta bli att använda dom? Nej tydligen så har dom bestämt att jag ska vara vänlig. Inte lycklig, sur ledsen, neej vänlig. Lilla landet lagom Sverige anger tonen direkt med 2 ord. Bara för att dom lata jävlarna får lov att spola ur koppen lite extra, det tar typ 5 sekunder mer. men nej, jag ska vara VÄNLIG att låta bli. Sen för att inte tala om avslutningen på detta hotet, "Med vänlig hälsning Hovmästaren". HOVMÄSTAREN, vafan, tror dom att dom jobbar på slottet eller ambassadens kök? Sen låter ju inte en VÄNLIG HOVMÄSTAREN så jäkla respektingivande heller. Eller vad händer om jag nu förbannat tar en kaffekopp och bara sprutar glass i den. Kommer hovmästaren snärtar mig med prislistan på champagnerna?
Nej jag tror nog att man skulle behöva tänka över detta, för just nu tar jag en koppjävel varje gång. Man kanske skulle kunna skriva "Använder du kopparna till något annat än kaffe kommer du att äta glass genom ett sugrör resten av livet, Med VÄNLIGA hälsningar köksslaktaren Bulten". 
Vi på ambivalenta kommer återkomma med ett nyskrivet förslag till restaurangen inom ett par dagar.....

// V


Kommentarer
Postat av: Bolund

hahaha det skulle vara mer skämt i vardagen, hoppas den nya lappen blir bra!

2008-11-10 @ 22:37:31
Postat av: hovmästarn

vi väntar på den nya skylten =)

2008-11-13 @ 16:25:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0