När jag drog en nit....

Alla människor går mer eller mindre på olika minor här i Livet. Jag var med om en sådan grej för ungefär 2 år sedan. Jag hade spanat in en tjej, ni vet sådär "för snygg för mig"-tjejen. Jag lyckades genom en kompis hjälp få tillgång till hennes nr för att överhuvudtaget på nåt sätt visa att jag levde. Tjejen ifråga visste väl kanske vem jag var lite halvt men mer än så var det inte så därför behövde jag ju göra mig hörd genom ett välformulerat sms. 
Jag skrev sms:et och pirret direkt efter startade genast, får jag något svar, vad kommer hon svara osv. Tiden började gå och jag blev otålig, efter 5 min klättrade jag på väggarna. 

Dom 5 minutrarna blev plötsligt till timmar och helt plötsligt hade det gått ett dygn. Fortfarande inget svar. När det sedan hade gått två dygn blev jag nästan orolig om sms:et hade gått iväg så jag skickade om det. Då, som en blixt från en klar himmel kom ett svar. Med stor förväntan öppnade jag sms:et men möttes av en stor besvikelse. Ungefär "Hej! det är bra. sj? kram". Här hade man lagt ner hela sin själ i att skriva att man tyckte hon såg bra ut och att man var intresserad och till svars får man kanske sitt livs sågning mellan raderna! Ja menar, om hon inte anser att hon sågade så har hon nog vissa sociala problem. 

Jag svarade iallafall glatt tillbaka som om inget hade hänt och tänkte att hon kanske är nervös av sig. Svaret jag får efter det skiljde sig knappt från det första. Även om hon är intresserad kan hon väl iallafall använda sms:et fullt ut och skriva det istället för 6 ord. Blir ruggigt dyrt pris per ord i slutändan........

Så jag märkte ganska snabbt att mina chanser var inte så jättestora. Men min stolthet var kraftigt skakad. Hur kunde jag bli så sågad utan att hon ens kände mig? Jag fick ju aldrig någon ärlig chans. Så 1 år senare såg jag henne igen och tänkte, varför inte, jag gör ett nytt försök. Det skulle jag aldrig ha gjort. Ytterligare en gång lyckades jag sänka mitt återvunna självförtroende. Lika kall som för ett år sedan var den vackra madame! Jag hade blottat mig själv en gång till och få till svar en käftsmäll utan dess like. "Alltså, jag vet inte om jag vill träffa dig, men vi kan ju vara kompisar. Vi kan ju prata över msn och så?" Jävla kalle-anka!! Vilken geni problemlösning! "vi kan ju prata över msn?" Är hon 12 eller? 
Okej jag är bitter som faan, hatar att bli nobbad, men att bli nobbad med en jävla disney-klubben fras var ju kanske inte vad jag trodde om henne. Så såhär i efterhand kanske jag är rätt glad ändå att hon inte utnyttjade sina sms fullt ut.


Det lustiga var att idag så var jag ute med min vän(även vän med nobbartjejen) på stan och stöter då på denna tjej med en av hennes vänner. Jag säger hej men helt utan respons, eller jo, hennes kompis är iallafall tillräckligt uppfostrad för att säga hej. Men dom går snabbt fram till min kompis, kramar henne och frågar hur det är. Och där bredvid får jag stå, och ja, skåda detta skådespel, blir totalt ignorerad i en situation som är stelare än mina hemgjorda pepparkakor. Att det gått 1 år sedan vi hördes sist spelar tydligen väldigt stor roll och det gör tydligen att man inte ens kan säga hej. Ytlighet när den är som skönast!
Jag kanske helt enkelt borde fråga chans via en lapp nästa gång........

// V 



Kommentarer
Postat av: Anna

Fråga chans-lappar äger. Men gör ingen "kanske"-ruta, bara ett hett tips.

2008-11-04 @ 19:24:59
URL: http://synchronisedsinking.blogg.se/
Postat av: madde

haha, va trevligt att du delar med dej av det där, och det skulle ju faktiskt lika gärna kunna vara ombytta roller! men nu blir man ju riktigt jäkla nyfiken på vad det var för tjej, för är det borlänge vi snackar om så vet man ju vilka de flesta är :P

2008-11-04 @ 20:46:17
Postat av: // V

Hahaha jaa jag har ju hört något om en möjlig karlstad visit från din sida så du kanske kan få höra den ocensurerade versionen....=)

2008-11-04 @ 20:54:21
URL: http://ambivalentpojkar.blogg.se/
Postat av: Moster

VA vad det du sa under P&L...??? TA vem som hellst asg

2008-11-04 @ 21:09:30
Postat av: Kosmos

Tänk om alla tjejer du ignorerat skulle blogga om det, blogg.se:s server skulle inte klara trycket. Nu vet du hur vi "fälla-passagerarsätet-ragg" känner oss...

2008-11-04 @ 21:26:40
URL: http://haschtomtekosmostellus.blogg.se/
Postat av: A

no offence, men vad hette den där Justin timberlake låten? den med scarlett johansson i videon?

2008-11-05 @ 21:18:13
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0