Tidsmaskin

Människor har i mordern Tid alltid haft en vilja att resa genom tiden. För att få en liten bild av hur det kan vara produceras det mängder av filmer och böcker där man reser genom tiden. En del sysslar även med så kallade LIVE Spel (icke svenska spels internet tjänst) för att få känna på hur det är att leva i en annan tid. För rent tekniskt sätt vet dom FLESTA utom kanske vissa särskillda grupper att det är omöjligt att resa genom tiden, och även rent teoretiskt om man bortser från dessa svarta hål som det påstås att man ska kunna resa genom men vilken jävla nytta har man om sån fysisk fakta?

Men jag skulle vilja döda myten litegrann om att det inte går. För tänk efter nu, man behöver egentligen inte åka särskillt långt för att åka tillbaka i tiden. Vill vi tillbaka till 100 e.kr så skulle en sväng genom afrika ta en dit. Folk bor i hyddor, gör skålar av lera och äter gröt. Eller kanske vill du tillbaka till 1980, ja då kanske en tripp till ett polskt barnhem vore nåt. Tänk dig alla sveriges urtvättade mussepigg tröjor samlade på ett ställe! Eller är du sugen på lite 40-tal, jaa då är nog en trip genom ryssland rätt val, slitna byggnader och människor, inget har förändrats sen kriget! Eller vill du kanske åka framåt i tiden? Då säger japan eller dubai, byggnader som för att bräcka varandra som snarare liknar rymdbaser än fin arkitektur.
Men nej vänta, jag tror det allra bästa tror jag är att åka tillbaka 10-15 år. Och man behöver inte åka särskillt långt. Tänk er stället, där adidas brallor med knäppning på sidan är råcoolt, där canada goose(sunnes folkdräkt enligt  F) är fruktansvärt på, eller kanske ett coolt svettarmband runt hanleden och ett par otroligt heta goodyear adidas pjux! Jag tror nog dom flesta vet vart man ska ta sig då! Till platserna och tiden där man fortfarande är äckligt het om bär en New era keps, ett par crocs eller en fet halskedja! Ni vet vad jag talar om, buschen, där alla är kusiner med alla. Där man till och med utvecklat ett eget språk! Där den lokalt annordnade marknaden sista helgen i april är årets höjdpunkt, när man kan frossa i baconchips och t-shirtar med vargar som ylar i månsken. 

Nej fyfaan nu låter jag som ett jävla storstads svin, någon wannabe modevetare/trendsättare vilket jag i själva verket inte är. Jag är ingen modeföljare, jag har det som är behagligt, men tycker att mycket av det som är mode kan vara snyggt. Men jag kan inte låta bli att tycka synd om dom som bor 2 mil bort, som vill följa mode, som inte har tillgång till internet, och där posten har utdelning en gång vart fjärde år, då är det faan inte lätt. För hur förklarar man via en röksignal att modet idag är Håkan och att foppatofflor inte är så jäkla fräsigt, inte så jävla lätt. Det enda som går att förklara via röksignal verkar vara när ÖB säljer ut camobrallor för 149 spänn med 24 pack cola på köpet exklusive pant.....
Så snälla Svenska politiker, förbättra kommunikation till buschen.....

// V 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan det det var det bästa jag hört på länge du!!

haha. såna där t-shirts med månsken och vargar borde insamlas och brännas. Energikälla till flera familjer i..sunne kanske?!

2008-11-26 @ 22:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0