7th Heaven

Jag vill att vi blundar lite snabbt, och funderar. Vad fan hände egentligen? vem lät dem hålla på?
Ni vet vad jag pratar om, 7th Heaven.
Jag har sett Playa del sol, jag har plågat mig igenom One Three Hill*, kollade till och med på The Hills, en gång.
Men det finns inte något, som är så störande och irriterande som när man hör den här låten...

En trasig serie om en Frireligiös Familj i usa. Visst fin grundidé, lite småmysigt och så.
men där slutar det som är fint. för sen går resten av idén åt helvete.
Dem problemen som dem tar upp i programmet. är så tråkiga vardags problem.
till exempel. nån hade glömt att ta bort sin tallrik från matbordet och då måste dem ha "familjemöte"
en jävla massa familje möten hela tiden!
Eftersom jag inte skulle kunna håna programmet utan att ha sett på det så ha jag såklart sett det.
Kom ihåg ett avsnitt, en av flickorna i familjen hade övertrasserat sitt kreditkort. men det var inte så att hon hade tryck upp krediten för att få lite amfetamin, utan det var typ en kaffelatte på 6 dollar.
och så går hon runt hela avsnittet och skäms och inte hoppas att pappa inte ska få reda på det.

Så här ser typ alla avsnitt jag sett, och jag antar att alla andra avsnitt går under samma linje.
Varje avsnitt ska innehålla frasen "det var dumt gjort, men bra att du berätta" varje gång moralkakan ges ut på slutet.

detta får mig att må dåligt inombords, jag vill slå nått, spott eller stryka nått. allt för att må bättre.

//A (förlåt för att jag finns)

Kommentarer
Postat av: madde

varför en efter one three hill?



fast egentligen är ju serien suuuuperbra men jag vågar inte riktigt erkänna det ;)

2008-10-31 @ 21:36:43
Postat av: Elin

Fast.. inte ens iden är ju bra.. supermysig är fel ord, snarare jävligt creepy..

2008-11-07 @ 23:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0