Att veckostorhandla

Att Storhandla på matvarubutikerna här i landet är nog något som i stort  sett varje vuxen människa i Sverige gör. Idag var det så dags för mig och min bror att fylla på skafferierna. Så som arbetslös är det ju då extra kul att handla, när man kan gå och plocka och välja bland lyxvarumärkena Euroshopper, blåvitt och eldorado. När man sedan har frossat runt bland dessa produkter, som faktiskt tillverkar allt eller ja nästan allt iallafall, så kommer man till sist bort till "snackshyllan". Ochvad är första man får se?!! exotic snacks!!  En slogan som säger; "roligare än grönsaker, nyttigare än godis"! Då kan man ju för det första fråga sig, vad i helvete är det som är så jävla roligt med exotic snacks? Okej, man gör jämförelsen med grönsaker, men vad är det då som gör exotic snacks så otroligt mycke roligare? Är det kanske den otroligt fräscha kartongen med schyssta palmer på som ska ge en känsla av att man äter något exotiskt? Eller är det kanske känslan av att man äter något som ser ut som saltat hundbajs som är det roliga? Okej jag är övertygad, den här produkten är roligare än grönsaker. 
När man sedan tar sista delen i deras slogan; "nyttigare än godis" blir jag också lite fundersam. Dom här har alltså tänkt konkurrera med godis, men kallar sig exotic snacks. Hmm... Då kan man ju också fråga sig, varför folk köper godis egentligen? Är det för att dom tänker; "aah nu ska jag vara lite nyttig så jag köper lite godis"? "ÅÅ nej vågen visa 3 kilo för mycket i morse, bäst´jag köper lite godis"! Anledningen till att man köper godis trodde iallafall jag var för att det är så in i helvete gott att man glömmer bort det står 800 gram smör,socker, kolhydrater på innehållsförtäckningen. Men då är det ju tur att exotic snacks finns, som gör att man kan få äta ett nyttigare godis, det är lite synd att dom glömde en liten detalj, ATT GÖRA ATT GODISET ÖVERHUVUDTAGET SMAKAR GOTT ELLER SER GOTT UT!! Fan det osexigaste godiset på denna sidan jorden!! "Gumman, jag hyrde en rulle och köpte lite godis, sånna här torkade fikon som är rullade i salt, mysig kväll vi får va" Nej det enda chansen att få det här att godiset att slå igenom är nog att ställa det bredvid euroshoppers mastodant marshmallows som ser ut som tamponger.

                                                                        
Ps. När ska euroshopper komma med Bearnaise sås i 10 kilo bytta?.ds
// V

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0