Bloggtjejer 2.0

Eftersom jag tycker det är så fruktansvärt intressant med bloggtjejer så tänkte jag komma med en uppföljare till mitt förra inlägg om bloggtjejer. Som vi alla veta vill en bloggtjej leva eller åtmindstonde framstå som en tjej som lever ett glamouröst liv. Man skriver gärna om dom glaumorösa sakerna man gjort varje dag som egentligen kanske bara är en tiondel vad dom egentligen gjort under dagen. Dom skriver gärna om fika och vad dom handlat och hur mycket sex and the city dom tittat eller hur bra deras ipod är, eller kanske hur mycket dom vill ha den där nya mobilen.

Men ser då en bloggtjejs liv ut såhär? Nej självklart inte, dom glömmer ju nästan hela dagen, att dom kanske jobbar eller går i skola nämner dom ofta lite snabbt, att dom faktiskt till fikan tryckte i sig en 2 muffins nämns inte och heller inte att dom sen dom kom hem från jobbet har setat framför Idol och bonde söker fru med ett paket glass.
Jag har fastnat för en speciell grupp bloggtjejer som jag tänkte skriva lite om, bloggtjejerna som är kära i kärleken. Jag kan inte låta bli att tycka lite synd om dom, för ofta är det söta tjejer med dåligt självförtroende som tar första bästa innebandykillen som visar intresse, fast dom skulle kunna få 100 gånger bättre.

Men så är det att vara kär i kärleken, man klarar inte av att vara kylig och vänta till den rätta kommer, utan man har hellre en toffel efter sig bara man slipper vara själv. Det värsta som finns för dessa tjejer är att vara singel, att inte kunna skryta för kompisar om att man har en kille, för ibland känns det som att dom har killen just för att kunna skryta för sina "looser" singel vänner.
Skryta, ja det är vad som sker på bloggen sen. "ÅÅ jag vakna bredvid det sötaste nyponsoppaansiktet i världen", "åå min kille är världens bästa pojkvän", "åå mitt livs kärlek" och sen 100 st "jag älskar dig" i inlägget! Allt detta kan man undra om det skriver för att bekräfta för sig själv att dom är ihop med killen i fråga.  Hahaha det roliga med det hela är dom träffat killen i alltifån 2-veckor till 3 månader. Skriver som att dom varit ihop en livstid!

Jag skulle kunna spinna vidare på det här bra länge, men allt har ju sitt slut. Vill avsluta med att säga till alla tjejer som "tyvärr" är singlar. Stå på er, vänta tills ni blir kära på riktigt! Vem i helvete vill vara ihop med någon som man inte är kär i? Till slut tröttnar även killen då efter 5-6 år och då sitter du där med en anmälan till "ensam mamma söker"! Så snälla tjejer, ha lite krav och stå på er, det är alltid mer respekt åt en tjej som haft 1 förhållande än någon som haft 10!

// V

Kommentarer
Postat av: fia

Bra Killar! Jag är hellre singel en livstid än är tillsammans med någon jag inte är kär i!

2008-10-22 @ 12:52:04
Postat av: Anna

Den här bloggen är underbar! Den är allt jag tycker att en blogg ska vara, rolig och intelligent och välformulerad.

2008-10-22 @ 12:55:32
URL: http://synchronisedsinking.blogg.se/
Postat av: // V

Tackar! Kul att ni har hittat hit och att ni gillar det vi skriver. Vi blir bara med sporrade att skriva mer, så tack än en gång.

2008-10-22 @ 13:07:44
Postat av: va görs

mycket bra och klokt avslut där!

2008-10-22 @ 13:11:55
Postat av: Bolund

hahah det tragiska eller det roliga kanske man ska säga, är att det ligger väldigt mycket sanning bakom det du skriver!

2008-10-22 @ 13:46:36
Postat av: amandamariajohansson.blogg.se

bra sagt!!! även om sex and the city är jävligt bra så att man måste påpeka det :)

2008-10-22 @ 13:55:07
Postat av: // V

haha tack! alldeles säkert jättebra serie, men det är bara det att många bloggtjejer drömmer sig bort och tror att dom lever som i serien=)

2008-10-22 @ 14:39:37
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/
Postat av: sofia

haha, fullträff! Bra skrivet :)

2008-10-22 @ 15:56:04
URL: http://sommaire.devote.se
Postat av: Trafik Birger

Helt Rätt!

2008-10-22 @ 19:25:18
Postat av: Anonym

Hej du vackra människa!

Skulle du vilja ha gratiskläder ifrån H&M eller Gina Tricot?

Allt du behöver göra är att klicka in på länken här nedan och bli medlem. Hur lätt som hellst. ALLT är gratis, ingen smygkostnad alls!.

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=6935

2008-10-22 @ 19:25:34
Postat av: Cg Hamilton

Va kostar den här bloggen då?! Tusen spänn eller....

2008-10-22 @ 21:42:10
Postat av: Carro

Haha, skönt inlägg! Tragiskt hur det kan vara va. Fredrik Lind, är det du som är F? :)

2008-10-23 @ 20:36:25
URL: http://carolinehedlund.blogspot.com
Postat av: Anna

I'm impressed, you go girl ;)

2008-10-24 @ 20:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0