Fina moments...

Som V precis har berättat om, så var vårat möte med den store, silvergrå "Riddaren" bland det största som hänt oss.
men eftersom den här dagen har varit lite av en remeniss-berättardag.
 Så ska jag berätta om ett av mina bästa moments!

En vanlig kväll på Ica Maxi,
trött efter en skoldag som man var så gick man runt och dagdrömde, står och hänger på vagnen.
när min partner då går iväg och hämtar palsternacka eller dyl.
så hör jag någon som harklade sig, fast det var mycket folk i butiken så förstod jag att det var jag.
Efter harklandet följer snabbt förmodligen de vuxnaste jag har hört.
"Ursäkta herrn, skulle ni kunna flytta på er?"-säger mannen bakom mig
Den rushen jag får inombords när jag hör dem orden, hela jag sken upp, hörde fioler och kände smaken av Philadelphia ost i munnen.
och jag svarar, "självklart" och ger ett leende som jag aldrig tror jag skulle kunna ge igen.
Jag log hela månaden ut....
Kan fortfarande känna känslan av lukten av frukt och potatis samtidigt som han säger det.

//A

Kommentarer
Postat av: David

bra inlägg, herrn!

2008-10-21 @ 22:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0