Gästbloggare

Vi på ambivalenta behöver ibland ta en paus i vårat skrivande och hårda arbete som vi har i veckorna. Vi kommer därför ibland ha så kallade gästbloggare lite då och då.
Första gäst ut att blogga är ingen mindre än burväktaren i värmlands stolthet, Kim Frandsen, som ska dela med sig av sina tankar!
Mycket nöje önskar vi på ambivalentapojkar!


Jag har länge stått inför ett prekärt dilemma. Där jag bor är nämligen båda av ortens enda matvarukedjor belägna på exakt samma koordinat. Butikerna delar alltså samma lokal och samma ingång. Byggnaden är en mindre variant av en såkallad galleria. Skitsamma!
     Dilemmat jag står inför varje gång jag passerar dess skyltfönster är, ICA eller KONSUM? KONSUM eller ICA? Vilken butik ska få fylla mina matkassar denna gång? Jag strosar i snigelfart förbi skyltfönstren, allt för att förlänga betänketiden för mitt beslut. Medans jag långsamt skyndar mig igenom gallerians entré har jag sneglat in över affärernas kassor. Misstolka mig inte. Jag är absolut inte intresserad över själva kassorna. Givetvis ligger mitt intresse i vilka som agerar kassörskor.
     Detta är oftast den mest avgörande faktorn. Den affären som besitter den snyggaste kassörskan blir därmed mitt självklara val. Om någon av butikerna använder sig av en kassör blir mitt beslut genast övervägande. Och om jag har en rentutsagt fördjävlig dag så existerar endast kassörer för dagen.
     Det jag vill komma fram till är när jag häromdagen gick förbi ICA, respektive KONSUM skedde något oroväckande. Mitt öga kunde endast skåda äldre damer vid kassorna. Äldre damer som för länge sedan har passerat "bäst-före-datumet". Uteslutningsmetoden var min enda utväg. Vem av dessa damer kan ha snyggast dotter? Ingen verkade kapabel till att vara mor till en skönhet, så jag travade besviket in på KONSUM.
     Min vandringsrunda bland varuhyllorna kändes tung med tanke på omständigheterna. Med mina tunga, släpande steg var besvikelsen påtaglig. När jag äntligen kom fram till damen för att betala såg jag till min stora förvåning att där fanns ingen kö. Perfekt tänkte jag och lastade varorna på rullbandet.
     Det var dock inte så "perfekt" som jag lyckligtvis hade hoppats. Damen, eller rättare sagt Inga-Maj som namnbrickan tydde, var av en otäck art. Jag trodde faktiskt inte att en så pass vardaglig syssla som att gå och handla kunde bli en hemsk upplevelse. Men Inga-Maj gjorde detta möjligt.
     Med sin arrogans dömde hon mig ordagrannt efter VARJE vara jag lastade upp på det rullande bandet. Hon vände och vred, granskade och kände på allt som jag tänkt köpa.
Man kunde seriöst läsa hennes tankar genom hennes onda, dömmande och spända blick:
-Pan-pizza, vilken onyttig kille. Men med tanke på hans kroppsbyggnad lär han kanske behöva äta dylikt. Han köper två också... Han är tydligen inne på rätt spår. -Och plasttallrickar!?!?! Vilken bortskämd kille! Han skulle ha levt på "min" tid, då fanns varken plasttallrickar eller diskmaskin.
     Detta var tveklöst ett av mina jobbigaste ögonblick som vuxen. Hon fullkomligt sög ur mig min självkänsla, min självkänsla som snabbt utvecklades till en pöl under mina fötter. Jag stod där naken och varm av förnedring, medans jag varsamt noterade att kön som nu hade bildats iakttog hela händelsen. Dessa tio minuter av mitt liv kändes som en oändlighet! USCH! Bara tanken av hur hon skulle agera mot killen som väljer att köpa en porrtidning eller kondomer ger mig rysningar i hela kroppen.
     Efter denna incident är jag numera ICA evigt trogen! Där dömmer de aldrig dig efter dina inhandlade produkter. Personalen alltid lika tacksam, glad och kåt(likt en Ultimate-womans kriterier).

Länge leve ICA!

MVH  Mr.K    

Kommentarer
Postat av: Carro

Kul att du fick äran att gästblogga käre broder! Du gjorde ett mycket bra första inlägg tycker jag. =)

2008-10-24 @ 15:23:19
Postat av: //A

Jag håller med, riktigt bra!

2008-10-24 @ 16:54:13
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0