Handelsbankens kundtjänst

Idag skulle det ordnas med internetbank, som jag skjutit upp i flera års tid. Efter alla turer med uthämtade koder och registreringsnummer inser jag att jag saknar en kodbricka. Lätt trodde jag, bara att ringa kundtjänst så skulle allt lösa sig smidigt.

När jag ringer blir jag placerad i telefonkö på plats nr 10, efter ca 10 minuters väntetid så går toner fram, jag har alltså tagit mig fram till kundtjänst. Men eftersom ingen lat idiotjävel sköter sitt så avancerade jobb (att svara i en telefonjävel och hjälpa folk på andra sidan tråden) så kommer det en inspelad röst som meddellar mig att ingen på kundtjänst kan ta mitt samtal och ber mig försöka senare igen.
När jag ringer upp, sådär 5 sekunder senare, är jag på 16:e plats i kön. Vilken jävla kalle-anka-verksamhet! Vafan har dom för ett telefonkö-system, år 2008 borde man ju ha kommit längre.
Men om jag tänker efter kanske jag ändå kan förstå personlen på kundtjänst. Att sitta på sitt arsle från 7-16 från måndag till fredag och svara i telefon kanske inte är så underhållande. Veckans höjdpunkt måste ju därför vara att lite nonchalant strunta i att svara och leka att man är upptagen bankpersonal. På eftermiddagsfikat kommer väl någon på kundtjänst skryta lite om hur häftig han var när han struntade i ett samtal, han har ju ändå en så hög befattning att han kan skita i kunderna.

Men då ska vi inte tala om den offentliga sjukvårdens telefontider och problem. Tror ingen människa i världen skulle orka läsa så mycket...


En passande slogan kanske skulle kunna vara Handelsbankens kundtjänst - Lite som ett lotteri. För trots att man kommer fram vet man ju aldrig om Britta på andra sidan vill svara...

//F

Kommentarer
Postat av: Hägga

ingen idé att byta Bank, både SEB och Swedbank är lika sega... man blir så trött!

2008-10-20 @ 18:49:51
Postat av: F

Ja det är väl så. Skönt att finanskrisen närmar sig med stormsteg så kanske några går i konkurs och kundtjänst tvingas läggas ned, vi på ambivalenta håller tummarna för att kundtjänstpersonalen tvingas till förmedlingen!

2008-10-20 @ 22:40:56
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0