Krog-Sverige

Efter att ha vara ointresserad av att göra någonting i fredags så hakade jag på min kompis förslag att kika förbi ankan. Men så här i efterhand så skulle jag lika gärna ha varit utan kvällen även om jag fick lite nytt bloggmaterial. Det första man möts av när man kommer dit är en lång lång lång kö med en massa fulla människor och en massa gruff. Tanken slår mig, vilka är det som gruffas egentligen i kön? Ganska så givet som min gissning så är det 150 cm killen med mindervärdes komple som måste göra sig höljudd för att synas och därmed blir det han som hamnar i bråk, för att någon av misstag råkat kliva på hans 38:or!

När man väl sedan kommer in så är det första man får se en bar, där killen som skulla ha prioriterat lite benböj också står och spänner sig i en tajt v-ringad t-shirt med en jävla drake och cool skrift på.  Att han börjar bli tunnhårig har han lyckas dolt med att platta ut luggen och sedan vaxa den så den spretar lite nonchigt. Med honom står hans innebandy-polare i varsina rutiga skjortor i olika färger. Även på dessa skjortor står det nåt coolt på ryggen spm är inbroderat, känns som att det ligger samma designer och företag bakom dom flestas kläder här ikväll.
Men iallafall så är killarna dräggfulla, som dom vart sedan förfesten då man druckit redbull vodka och skritit sig hesa till "trubaduren" på repeat! Och man kan ju inte undgå att störa sig på dom, för det gör man, men det finns värre saker här ikväll som får en att fundera om man verkligen har något vettigt för sig dom närmsta 6 månaderna.

Att dom flesta tjejerna ser i stort sett likadana ut har man börjat vänja sig med. Skulle vara kul att rada upp dom utanför i storleksordning. Synd att man inte kan stoppa i dom i varandra sen för då hade vi haft en livs levande ryss-docka!
Men dom stör mig inte speciellt mycket heller än sån här kväll. Plötsligt slänger dj igång "summer of 69" och grabbarna från baren rusar in på golvet som om det vore världens bästa låt. När ska den jävla låten arkiveras långt ner i någon gruva, jag skriver på. Skicka med "trubaduren" också när ni ändå håller på.

Men Åter tlll vad som får mig att vilja spendera 6 månader på kumla. Killen som sitter bredvid, som tror han är King över hela stället. Han tycker han är lite coolare än alla andra, för att han har ett par glasögon med sånna där stora bågar som tydligen ska vara mode. Att han sedan klär sig som att han är programledare för filmkrönikan ska vi inte tala om. Men det roligaste av allt är killen tror att han är helt unik i sin stil, men i själv verket är 30 andra killar också klädda som "kulturvetare". Men hans sätt att dominera bordet han sitter vid och få dom andra att tycka han är king gör mig äcklad och jag vill bara gå fram och knäcka brillorna han har. Han har ju ändå inte dålig syn, så varför brillor?!?!!  Att sen tjejerna tycker han är "sååå rolig" är ju iof förståligt, det är ju alltid accepterat att kramas och hänga med en homosexuell. Men grejjen är tjejer, killen är inte homo, men modet är metro, så jag förstår att det kan vara svårt att se skillnad. Men det är det som får mig att vilja slå killen hårt!
Låt dom som är bögar på riktigt göra det dom gör, det är deras grej! Finns inge värre än när en heterokille spelar gay, för det är i själv verket dom som är dom största homofoberna!

Puhh andas ut...... ha en trevlig söndag!

// V


Kommentarer
Postat av: F

Du glömde berätta att vi har en frizon i Sverige där människor kan bete sig hur som helst utan att någon verkar bry sig, vi kallar det visst för krogen.

2008-10-26 @ 12:43:49
URL: http://ambivalentapojkar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0