Mardrömmar forts

Jag har tidigare berättat om mina vidriga mardrömmar om monstret ötzi. Jag tänkte fortsätta lite om barndomen och mardrömmar.
Jag hade egentligen inte så mycket mardrömmar i övrigt utan den i familjen som fick utstå mest fara när mörkret föll över ornäs var min bror. Vi delade rum så man gick ju inte helt oberörd när mardrömmarna gav sig på honom. Han stötte på alla möjliga varelser när mörkret föll, tomtar, troll, tjuvar, distriktsskötare osv. Men den farligaste och äckligaste varelsen som besökte honom många kvällar var skapad av självaste SVT, barnskrämmarkanalen! 
Joppe, den äckliga psykopat mullvaden som ägdes av albino-damp-ungen OLA, hade skapats av SVT, bara för att göra livet ett helvete för småbarnsföräldrar i Sverige. Inte en gång efter att detta program sänts fick dom sova själva i ro utan nu fick dom istället ha deras nerkissade 4-åring mellan sig. Så barn på denna tiden kunde ju ta och glömma både att få ett syskon och glada föräldrar!   
Bara introt där man spelar sån där kalla kårar musik tycker jag inte ska få sändas före 10 på kvällen. Det är väl klart som faan ungar blir rädda, skadade för livet. Skräcken som jag såg i min brors ögon efter detta program är en av mina otäckaste ögonblick! Detta utmynnade i att vi kunde glömma att få den tredje länken till en brödrakedja i ishockey!  Fy faaan för Svt som inte lät mina föräldrar ligga ifred!! 


// V
  

Kommentarer
Postat av: Börje

hahaha svt ville nog få slut på barnafödandet under 90-talet!

2008-10-29 @ 11:36:32
Postat av: Z

tank you, :) jag försöker så gott jag kan även när det är hårt!

btw nice blogg ;)

2008-10-29 @ 16:45:52
URL: http://whatgoesaroundcomesaround.blogg.se/
Postat av: Elin

haha den serien går i repris på barnkanalen varje söndag kl 18... så passa dig för att knäppa på fel kanal på söndag!

2008-10-29 @ 17:02:49
Postat av: Moster

Jodå nog har Joppe satt spår hos hela familjen. Ser fortfarande A i gråtande fosterställning framför mig när jag ser Joppe på Bollibompa :-)

Snygg piffning av bloggen och snyggt foto;-)

2008-10-29 @ 21:59:03
Postat av: Victoria

min RIKTIGA blogg..



http://www.nineintheafternoon.blogg.se

2008-10-29 @ 22:54:18
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0