Popsnörensmusik...

...popsnören,
den farliga varelse, dem kommer förmodligen var en återkommande pjäs i vårat bloggande.
Ni vet vilka jag pratar om, du ser dem ofta på festivaler och i second hand-butiker...
har alltid en "egen" stil.
Men jag har inte tänkt att klanka ner på deras klädsel... iallafall inte idag.

Har ni nånsin funderat på alla tusentals småband som finns i värld.
Nästan alla känner någon som spelar i ett band, eller nått i jävla garageband.
Har ny då funderat på vem som lyssnar på dessa?
jo det finns en typ av människor, eller folk. som kanske inte uppskattar det anskränliga ljudet.
och inte heller dem Coldplay-rippade texterna. Utan dem vill använda bandet som ett sätt uttrycka sig själva
och sin individualism. Ofta funderar jag ens på om banden ens existerar.
banden har ofta engelska namn som ingen förstår som "rip my heart with a piece of bread" eller "L.A birdseed in a truckerhat"... dessa bandnamn som jag precis har skrivt är såklart fiktiva, men jag är fortfarande inte säker på att just det bandet kan finnas.

//A

Kommentarer
Postat av: Dave

klart grabbarna ska ha ett band och klinka med för att tillhöra gemenskapen!

2008-10-23 @ 22:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0