Problem i min vardag

Under en ledig dag hann jag fundera över vad som stör mig på min, som sagt, lediga dag. Jag trodde att det skulle vara stora och betyande saker. Såsom världssvält och uteliggarnas situation, minst!

Men det som irriterade mig mest var när jag såg två sportsnubbar segla omkring med mjukisbyxor på stan. Hur kan man offentligt gå så oklädd, att folk helt saknar stil och känsla helt. Men sen slog tanken mig att varför bryr jag mig om hur andra ser ur? Borde inte jag ha vettigare saker för mig? Nu får jag gå och lägga mig ikväll och skämmas över min ytlighet. Jag är nog en dålig människa trots allt.

ps. sätt förfan på jeans imorgon, så jag slipper erkänna det igen d.s

//F

I Ytlighetens tecken får vi kalla det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0