Ica maxi på en fredag...

Var nyss en sväng på Ica maxi ute på bergvik och skulle köpa mig lite fredags middag. När jag väl kommer fram till kassorna gör man ju som alla, letar kön med minst folk i. Dom flesta köerna är fulla med pensionärer med fulla vagnar med varor. Blir lite lätt irriterad på vad faan alla pensionärer gör ute en fredag kväll, kan ju tycka att dom har hela dagarna på sig att vara här. Hittar iallafall e nyöppnad kassa och hamnar precis bakom en kille med en liten korg med varor och tänker "yes, vilken tur, det här går nog fort ändå". Han lägger upp sina varor och kassörskan börjar "scanna" in varorna. Plötsligt är det en vara som inte går igenom. kassörskan ser fundersam ut och börjar slå bland listorna hon har bredvid sig. Varan som inte går igenom kan vara en frukt eller en grönsak eller nånting från rymden, eller till och med kanske en blomma från jurassic park ön. Kassörskan hittar inget och börjar genast ringa folk om att dom ska komma till kassan. Den smarta tjejen i kassan bredvid, som mer ser ut som en liten prao elev, kommer med den smart kommentaren " det kan vara en blodapelsin, dom finns inte med i registret". Vet inte idioten hur en blodapelsin ser ut?! Men det är klart att det kanske inte var betygsuttagning när dom anställde folk...... 
så jag fick nätt och jämt vänta i 10 min tills kärnfysikerna på Ica maxi skulle ta fram ett pris på saken som ingen visste vad för något och min fredag blev såååå mycket bättre än den redan var....

// V

Kommentarer
Postat av: Anonym

kanske borde du ta jobb där, så det blir lite ordning:P

2009-03-02 @ 21:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0