Lugnet efter stormen

Hej igen!
Efter en helg uppe i dalarna för ambivalenta blir det inte så mycke bloggande. Men såhär lugnet efter stormen tänkte jag ta och berätta lite om våran helg. Vi kom fram i torsdags kväll, efter en lång bilfärd från fina Karlstad. När vi kom fram var det mycket snö och vi blev mottagna med en god hemgjord kabab som satt där den skulle efter bilfärden. Klockan var mycket och efter lite snack och uppdatering med mor och far var det sängen som gällde. Till min förvåning hitta jag en prydnad eller vad det nu ska föreställa sig som min mamma satt ihop, skulle gissa att inpiration kommer från "fångarna på fortet". Om det inte var en prydnad så kanske dom har börjat leka "fångarna på fortet" hemma, man vet ju aldrig. Skåda nyckeln mitt i iallafall, inte det lättaste att plocka ut.


Vi vaknade tidigt på fredagen då 2/3 av ambivalenta skulle Leka Rickard Wallin på den gamla friskolan. Själv skulle jag träffa min gamla kamrat som just kommit hem på besök från afghanistan. Det var fruktansvärt trevligt att träffa honom igen efter en lång tids frånvaro och det kändes bra att ha honom hemma så långt från granater och talibaner man kan komma. Våran dag forstatte sedan hem till oss där vi var tvugna att få en dos av vårat beroende, COD. Som vanligt blev det en nästan hotfull stämning, där jag tror dom 2 äldre herrarna i sällskapet gick gladast ur slaget.
Senare fick vi middag av föräldrarna vilket var en trevlig tillställning då även Joel kom förbi och visade lite bilder från afghanistan och till detta serverades Grappa. En hel vanlig fredag kan man säga. Vidare begav vi oss till utestället Etage A.K.A Slitage där det dansades till tusen och roligt var det, trots att det kanske egentligen inte är vårat forum, men om inte annat tror jag inte flickorna på stället var allt för missnöjda med vår vistelse. Själv, fick jag se till min förvåning att Sara Varga spelade skivor där inne. Tjejen som jag tycker är fruktansvärt vacker spelade precis just där då, och jag kände då att jag inte kunde missa detta tillfälle utan gick fram när spelningen var över och talade om det för henne. Hon blev glad och att döma av hennes reaktion då hon senare kom fram till mig och gav mig en CD som jag fick signerad och en kram! Jag ska nog gifta mig med henne!=)

 Ni kan döma själv här på bilden nedan hur glada tjejerna var på Slitage.


Till sist ville grabbarn ha nattmat och kvällen slutade med ett par trötta raggförsök inne på statoil innan det var dags att bege sig hem.



På lördagen stod längdskidsåkning ihop med min afghanske vän på schemat. Det var roligt, dock fick jag ta i en del. Nästa gång jag åker ska jag nog valla skidorna, trodde ju det var överskattat, åka gustav Wasa style är väl det enda rätta?!
Efter skidturen väntade bastu och finmiddag hos familjen Widmans. Kanon go mat och vi fick även lära oss att man inte ska blanda rödvin med sockerdricka. Efter detta blev det reunion med gamla vänner innan vi begav oss till Harrys där det var lasershow. Inte det roligaste kanske men tur man har vänner som gör livet till en fest. Jag träffade även på en annan gammal vän, Farao, han var på glatt partyhumör och hade en och annan rolig sågning om Harrys falun. Till sist slutade kvällen med välbehövlig sömn hemma hos familjen Olsson men med en ånger om att jag är så jävla FEG ibland...... men det ska det bli ändring på.

// V

Kommentarer
Postat av: Moster

Hmm vad hände med söndagen då???

Här stod älgsteken och väntade och allt...

2009-02-09 @ 17:45:50
Postat av: bolund

riktigt trött raggningshäng på statoil såg jag!

2009-02-09 @ 18:02:53
Postat av: Anonym

Jag undrade allt var ni var i lördags när ni inte var på ankan. Blev nästan lite orolig att något hänt.

2009-02-10 @ 09:41:32
Postat av: Bolund

är det cecilia synd som varit i farten på slitage?

2009-02-11 @ 16:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0