Comeback.

Ska inte sulla och sitta och berätta varför vi inte har gjort några inlägg sen förut. så är det bara tough luck.
Hade lite besök för ett par dagar sen, då fick min bror en idé om att slänga fram lite ljus (ja vi bor ihop igen)
dessa ljus som jag inte visste fanns slet han fram ur någon vrå i lägenheten. då kommer jag och tänka på en grej som våran farmor alltid sa till oss, "leker du med elden så kissar du i sängen".
det är förmodligen ett vanligt uttryck.

Men vart fan kommer det ifrån?
vem var det som började med det, var det att pyromaner och mordbrännare på 1800-talet var riktiga bedwetters?
hade det tu ens något sammanhang, eller var det som att bada efter att ha ätit?
jag har dock inga minnen över att inte ha vaknat torrt efter att ha lekt rockkonsert med farfars tändare.
om det är någon som har någon form av källa på var detta kom ifrån får de gärna ge ifrån sig det i kommentarsfältet. tack på förhand.

/A

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha aldrig hört talas om. Förmodligen ett lokalt fenomen med sitt centrum i Dalarna. Kul att ni börjat blogga igen! Fortsätt!

Kram Elin

2010-05-17 @ 22:23:19
URL: http://lilygoesbananas.blogspot.com
Postat av: Pekka

Eller uttrycket att du skall få dina fiskar varma, var kommer det ifrån? Iofs kanske från Japan där man traditionellt äter kall sushi & om man råkade stöta omkull en skål med ris eller bröt av matpinnarna kanske man som straff fick varm fisk.

2010-05-18 @ 13:59:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0